Terug naar het overzicht

Truckland voegt elektrische Maxus toe aan portfolio

Gepubliceerd op 16-04-2019 16:32 uur

Per 1 april 2019 heeft Truckland een nieuw merk toegevoegd aan haar portfolio. De internationale multibrand bedrijfswagendealer, gevestigd in 14 locaties, biedt klanten niet alleen vrachtwagens van het merk DAF of TATRA en bestelwagen van het Fiat. De steeds groter wordende vraag naar elektrische bestelwagens zal voortaan kunnen worden ingevuld met het merk Maxus.

 

“De vraag naar elektrische bestelwagens groeit. Op dit moment hebben we o.a. concrete aanvragen van diverse gemeenten. Men wil het wagenpark ‘vergroenen’ en is met name op zoek naar een volledig elektrisch aangedreven chassis-cabine uitvoering, waar vervolgens een opbouw op wordt gemonteerd. Deze oplossingen leveren wij al jaren met verbrandingsmotor aan deze klanten. Het huidige aanbod van elektrische lichte bedrijfswagens, en zeker chassiscabines, is op dit moment nog schaars. De beschikbaarheid van de “bekende Europese” merken is nog beperkt en de prijzen zijn relatief hoog. Daarnaast ziet het er niet naar uit dat de elektrische Fiat Ducato op korte termijn te bestellen en leverbaar is. Deze concrete vraag uit de markt gaan we als Truckland invullen met de elektrische Maxus EV80. Deze elektrische bestelwagen is op dit moment goed leverbaar en naast de gesloten versie ook als chassis-cabine beschikbaar.

De bedrijfswagen is afkomstig van SAIC, de grootste autofabrikant van China.” aldus Piet Dubbeld, Verkoop Directeur Trucks bij Truckland. De Maxus EV80 kent een aantal specificaties, Piet Dubbeld vervolgt: “De Maxus maakt gebruik van de vroegere Transit body en is een 100% elektrisch gebouwde bestelwagen. Het voertuig is voorzien van een, in Europa gebruikelijke, type 2 stekker met snellaad mogelijkheid via een CCS aansluiting. Hierdoor is opladen mogelijk via alle laadpalen in Europa. De actieradius van de Maxus is theoretisch circa 200 km. ”Naast de elektrische specificaties kent de Maxus ook nog enkele specificaties in de uitvoering: “Het laadvermogen van een gesloten bestelwagen ligt rond de 1.000 kg en die van een chassis-cabine, afhankelijk van het gewicht van de opbouw, tussen de 500 en 750 kg met een GVW van 3.500 kg. De bestelwagen is ook leverbaar met een trekhaak. Het geremde aanhangwagengewicht is theoretisch 1.200 kg.

Piet Dubbeld over de service van Truckland:

“De Maxus EV80 is via Truckland leverbaar als gesloten bestelwagen in twee hoogtematen en als chassis-cabine. Het voertuig leveren wij met 3 jaar of 100.000 km garantie op de carrosserie en 5 jaar of 100.000 km op de accu. Dit alles met een vanafprijs van rond de € 50.000. Een nieuwe aanwinst binnen ons portfolio waarmee we precies kunnen inspelen op de behoeftes van onze klanten.”