home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 
De winnaars van de internationale 'Trailer Award 2019'
Vrijdag 21 September 2018, 12:47 uur.

Journalisten van maar liefst zestien toonaangevende Europese transportmagazines hebben de 68 indrukwekkende en innovatieve inzen-dingen beoordeeld. De jury, waar vakblad Auto- en Transportwereld namens Nederland al jaren deel van uitmaakt, hebben de winnaars gekozen. Er zijn zeven categorieën. De winnaars van “Trailer Award 2019” zijn:
 
Lees verder....

Kögel komt met de perfecte trailer voor truckers

Kögel toont op de IAA Commercial Vehicles 2018 bij de ingang Noord de Kögel Trucker Trailer (KTT). De KTT is het resultaat van een door Kögel op de Truck Grand Prix, het truckerfestival Wolfsmeile en op servicestations uitgevoerde opiniepeiling onder beroepschauffeurs over het onderwerp “de perfecte trailer voor truckers”. De ontwikkelingsafdeling van Kögel controleerde alle voorstellen op haalbaarheid en integreerde ze vervolgens in het concept van de KTT. Lees verder...

Nieuw D-TEC containerchassis voor tankcontainers

Trailerbouwer D-Tec introduceert een nieuw containerchassis voor het vervoer van 20 en 30 voets tankcontainers. Dit chassis is speciaal ontwikkeld voor de chemiesector met een open achterzijde om slangen aan te kunnen sluiten. D-TEC heeft veel ervaring in het produceren van containerchassis, waaronder de Flexitrailer en Combitrailer. In de achterliggende jaren heeft D-Tec fors geïnvesteerd in de automatisering van het productieproces. Lees verder...

ForFarmers start test met elektrisch lossen

ForFarmers onderzoekt de mogelijkheden voor het elektrisch lossen van mengvoer. Daartoe neemt ForFarmers een speciale bulkvrachtwagen in het wagenpark op, die is uitgerust met een elektrische pomp ter aansturing van het losmechanisme. Dankzij het elektrisch lossen van mengvoer kan naar verwachting dagelijks tot 60 liter per vrachtwagen aan diesel worden bespaard. Lees verder...

 
Betterflow systeem zorgt voor verlaging brandstofverbruik en CO2-reductie

De grote doosachtige structuur en de hoge, brede voorkant van de vrachtwagens bieden de lucht een enorm aanvalsoppervlak. De resulterende luchtturbulentie aan de achterkant van de trailer werkt bijna als een remparachute. Versnelt de truck, dan neemt de weerstand exponentieel toe. Een geoptimaliseerde aerodynamica van de oplegger gaat echter het effect tegen en verlaagt het brandstofverbruik en dus ook de CO₂-uitstoot.

Lees verder....


In ander nieuws...

Steeds meer LZV's op de Nederlands...

Nieuwe PL2 dieplader van Broshuis

International Trailer Innovation A...

Schmitz Cargobull toont nieuwe 'li...

Kögel Schuifzeilopleggers kri...

MFTC neemt verkoop Kraker Trailers...

Kögel introduceert trailer-te...

Widespread asstel voorkomt kantele...

D-TEC presenteert eerste aluminium...

Knapen Trailers mikt op groei

Schuifvloertrailers van Kraker lev...

Vijftig jaar bandlossers van H.W. ...

© Atw.nl - Copyright 2006-2018, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

Trailer innovation
DHS
advertise
facebook
rino
snapon
HEBIC
Capriƫl Nederland
Middelbos
vdl
terberg
Anema Trucks & Spare Parts
Cuppers
Van Schaften Trucks
Kohl
Trailned
Trucks.nl
Hoornweg
D-tec